Spring til indhold

IT-arkivering

Arkivering af data for Odense Kommune, virksomheder, foreninger og borgere.

IT-arkivering
Stadsarkivet rådgiver kommunens forvaltninger om arkivering af data fra IT-systemer og sikrer bevaring af disse data, når de har forladt den kommunale drift. Vi har til opgave at bevare denne data for evigt - ligesom det gør sig gældende papirarkivalier. 

I praksis betyder det, at vi i samarbejde med leverandørerne af kommunens IT-systemer udarbejder en arkiveringsversion, som vi tester og godkender før den placeres i arkivsystemerne.

Til dagligt behandler vi forespørgsler fra både borgere, virksomheder, journalister og kommunens forvaltninger. Det kan være både egenacces sager (borgerens anmodning om egne oplysninger), anmodninger om arkivadgang og diverse andet som måtte have interesse for den enkelte.
Historiens Hus
  • Klosterbakken 2
  • 5000 Odense C
  • EAN: 5798006610204
  • Telefon: 65 51 10 30
  • historienshus@odense.dk
Åbningstider
  • Mandag-tirsdag: 12-16
  • Onsdag: 10-16
  • Torsdag: 13-18 Fredag: lukket